Wednesday, March 6, 2019

Neutrogena Hydro Boost Water Gel Review

Hai Assalamualaikum!

Okay harini aku nak review satu produk dari Neutrogena, Hydro Boost Water Gel. So, basically its a moisturizer and its water-based. Aku baca review lain its claimed that this product can moist our face up to 48 hours. My skin type is oily and acne-prone. So untuk orang berkulit oily, its good to use water-based punya moisturizer. Aku beli and start pakai 4/12/2018.

And this what the product claim:

"Clinically proven to help you achieve the 3 dimensions of healthy skin Hydrated Luminous and Bouncy. Antioxidant olive extract formula repairs skin barriers damaged by the environment purified hyaluronic acid constantly pumps and locks in hydration from within and helps prepare the skin for better moisture absorption."

 Packaging dia sangat classy gitu. Aku beli RM57 on Watsons. Dia sangat light texture dia. 

Ini adalah muka sis on day 1, 



Gross kan? Aku pergi kerja tak makeup pun sebab nak bagi muka breathe. Aku makeup bila keluar weekends sahaja. Before try this Neutrogena Hydro Boost ni, aku ada pakai light moisturizer from Simple, yang botol putih tutup hijau tu. At first pakai memang okay compare to sebelum Simple ni lagi langsung tak pakai moisturizer. Then after dah lama pakai muka jadi lagi oily. Even letak light light je nipis nipis je but still oily and naik bumps. Tak surut pun, so out of nowhere, terdetik nak pakai Hydro Boost ni.

So far aku suka, and now dah dua bulan pakai, tinggal lagi sikit je. Letak sikit dah cukup moisturise dah muka. Tak perlu nak letak banyak banyak. Aku sangat sangat sangat recommend kan pakai, lagi lagi orang kulit berminyak yang minyaknya tak boleh nak bawa bincang. Sama macam aku, kalau tadah muka ni under the sun lagi la minyak gila. Membuak-buak minyak keluar.

And aku dah baca banyak review yang Neutrogena Hydro Boost ni setanding dengan CLINIQUE MOISTURE SURGE ye kawan kawan. Kalau drugstore dia adalah Neutrogena Hydro Boost tapi kalau high-end macam sephora gitu dia adalah Clinique Moisture Surge.


Yang ini ye kawan kawan. Harga RM100. Kalau Neutrogena kurang sikit la dari dia. Tapi kalau anda anda semua mampu apa salahnya ambil yang ini. Yang ini review semua orang kata best. 



Ini adalah kulit aku yang sekarang (26/2/2019). Muka dah buang makeup. Lepas pakai 2 bulan, aku boleh katakan memang kulit aku dalam condition yang better dari 2 bulan yang lepas. Not fully flawless no no no masih jauh lagi. But, its recovering slowly. For sure. Jerawat still ada, lagi lagi masa nak period. Memang akan ada, tak boleh nak lari. 

Yea nak pulihkan muka memang ambil masa lama. Makan bertahun tahun. Kita try and error cari produk lagi. So kunci nya adalah sabar.

Berbalik pada Neutrogena Hydro Boost tadi, kesimpulannya adalah:

Repurchase?
YES! 
Skin type?
Oily, dry, sensitive, normal semua boleh pakai
Harga?
Setimpal dengan produknya
Tahan berapa lama? 
Bagi aku 2 bulan lebih or 3 bulan also can. 

Thanks for reading this entry :) 

8 comments:

  1. Try lah moisturizer Aiken sesuai utk acne skin. Sama mcm i

    ReplyDelete
  2. Kalau pakai ada rasa macam panas pedih mata tak ?

    ReplyDelete
  3. Hmpir 3thun pkai.. Mmg best sgt2.. Wlaupun agak mahal tp thn lma.. Sunscreen dia pun best.. Skrg nk try serum plak..

    ReplyDelete

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...