Sunday, July 21, 2013

Fondue.

Assalamualaikum. 

Sedang aku membelek-belek facebook tadi. Tetiba ada orang post gambar ni, sambil tulis caption "Fondue, anyone?" 

Sebenarnya aku memang pernah nampak dessert sebelum ni. Tapi tak tahu apa nama dia. Sedih betul. Kat Haagen Dasz ada. Yang harganya RM60 lebih tu. Tapi tak pernah rasa pun. Tunggu orang belanja la. Hehehe. Dah la tengah puasa ni. Leleh je. 

Lagi murah kalau buat sendiri. Pastu boleh refill banyak-banyak sampai kau puas. Hahahaha. Mabye kat Haagen Dasz dia mahal disebabkan ais krim dia kot. Entah, tak pernah cuba. Aku sendiri pun tak pernah try buat resepi ni lagi. Tapi macam senang je nak buat. Memang senang kacang gila kot. Kenapa orang cakap kacang gila? Aku lagi suka kacang pistachio. 

Bahan-bahan A : 

  • Apples
  • Peaches
  • Strawberries
  • Bananas
  • Grapes
  • Cherries
  • Pound cake
  • Marshmallows
  • Vanilla wafers
  • Biscotti
  • Pineapple
  • Apple slices
  • Kiwi
  • Pear
  • Doughnuts
Bahan-Bahan B : 
250 gram chocolate bar (milk, dark or semisweet) Broken into pieces 
1/2 cup whip cream 

Cara-Cara : 
1) Cairkan coklat bar tadi then campurkan dengan whip cream. Kacau rata. Dah agak-agak okey, letakkan di dalam mangkuk yang cantik. Dan hidupkan lilin di bawah mangkuk. Takpun beli fondue set. 
2) Potong dan susun bahan A cantik-cantik. And Done! :D

Chocolate Fondue makes a fun dessert for a family, when entertaining or following a romantic meal. Easy to make and delicious to eat!

Ini yang coklat punya. 

Ini yang keju punya. Kalau keju punya ni kena guna keju yang mahal macam dalam gambar ni. Baru sedap.

Bye. Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...