Saturday, December 31, 2011

Merisik dan Tunang





Assalamualaikum!


Hari ni aku berasa sangat penat plus capek! Because hari ni aku pergi ikut rombongan merisik terus tunang sekali. Actually bukan aku yang tunang. Ni haaa, abang sedara aku yang sibuk nak tunang. Then, nak kawin cepat-cepat. Tapi lagi elok la kan daripada lambat-lambat ni sebab nanti syaitan yang suka. Kalau kawin cepat, syaitan pun nangis lah. Hihi..


Kiterng sebelum gerak ke rumah tunang perempuan ni, kiterng berkumpul dulu. Then sempat lah aku mengedik dengan anak-anak buah aku ni haa.






Rumah tunang perempuan ye tak jauh sangat. Just dekat Shah Alam, Seksyen 20 kot. Entah, aku pun dah lupe actually. Yela, bukan aku pun yang drive. tumpang pakcik naik Alza je. Abah tak dapat pergi sebab demam. Yelaa, asyik ot je dekat tempat kerja. Kesian dia. Kiterng bertolak lepas zohor kira-kira dalam pukul 2.30 mabye. Then, aku duduk dalam kereta rasa macam sekejap je sampai. Pastu terus masuk rumah pengantin perempuan nye. terus bincang.




Ini lah situasi dalam rumah. :)




Ini tunang perempuan ye, Kak Aicha :)



Setelah semua selesai, kami berdoa :)


Okey, then semua settle, kiterng terus dijemput untuk menjamu selera. Sedap, then aku rase so tired, lelah. Haha. Mula la mata ni kuyu-kuyu dengan mata yang sepet digigit semut. Pastu balik, bukak semua hantaran dari pihak perempuan tu. Pastu makan. Then balik ke rumah. So, aku tired gilerr. Kbye :)

No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...