Wednesday, August 29, 2012

Apa yang Tak Kena?

Malam ini gelap. Sunyi. Tak hujan. Aku disini sedang menunggu text messages dari dia.

Sedang menunggu, aku bosan. Dan aku tak tahu kenapa dengan aku. Diri ini semakin malas. Kekadang terasa malas nak layan malas yang membuak-buak ni. Aku tak tahu mana hilangnya diri aku yang dulu. Yang dulunya suka belajar, rajin buat homework, rajin stayback. But now.......

Sedih juga memikirkan diri ini semakin hanyut. Bila ditanya soalan chemistry, fizik, addmath aku tak tahu apa jawapannya. Belum lagi sejarah dengan yang lain-lain. Ya Allah, bantu hambaMu ini. Aku nakkan diri aku yang dulu. Tak mahu diri ini terus hanyut dengan benda yang entah apa-apa. Buang masa. Ya Allah, berikan aku kefahaman sepenuhnya bila aku berada dalam kelas.

Dan aku rasa keputusan exam aku semakin menurun. Bila tengok result kawan lain yang tinggi dari aku, mulalah terasa jealous yang terlampau tapi lepas tu tak berusaha langsung nak berjaya. Sebaliknya membiarkan diri terus hanyut. Aku nak kembali ke pangkal jalan. Tolong aku Ya Allah.


Berusaha mencari jalan kembali. 

No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...