Monday, August 20, 2012

Muffin Blueberry

Assalamualaikum.

Hari ini raya kedua. Dan aku bangun lambat. Hee, teruk. Btw, today aku nak share satu resepi. It's Muffin Blueberry! Benda ni juga boleh dikatakan cupcake. Anyway, muffin dengan cupcake pun tak jauh beza bentuk dia kan. So, suka hati korang lah nak panggil dia apa. LOL.

Itu muffin saya. 

Bahan-bahan :
Tepung serbuk penaik 300g
Gula Kastor 150g
Susu Tepung 2 sudu besar
Marjerin 120g
Madu 5 sudu besar
Telur 2 biji
Air 165g
Perasa Vanila 1/2 sudu
Blueberry Jam (boleh ganti dengan jam yg lain, ikut citarasa)

Cara-cara :
1. Panaskan oven pada suhu 180 C
2. Pukul gula, susu tepung, marjerin bersama madu hingga kembang.
3. Masukkan telur secara perlahan-lahan sehingga habis
4. Ayak tepung serbuk penaik dan masukkan ke dalam adunan tadi silih berganti dengan air sehingga habis tepung.
5. Masukkan semua adunan tadi ke dalam bekas dan isikan sedikit jam untuk menambah perasa.

Letak berapa minit dalam oven pun tak kesah asalkan masak. Nanti agak-agak dia dah masak, keluarkan cepat-cepat dari oven tu. Selamat mencuba! :D


 

No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...