Thursday, August 2, 2012

Kulit dah sembuh!

Assalamualaikum!

Today saya nak cerita pasal kulit saya. Yaa, mesti korang rasa annoying kan? Apalah budak ni nak cerita pasal kulit dia. Hahaha. Kalau nak tahu cerita teruskan membaca. Kalau tak mahu, boleh delete tab ni. Okay?

Dua minggu lepas, kulit aku menggelupas. Yang sedihnya, menggelupasnya teruk sangat. Terutama sekali dekat bahagian hidung. Dah lah hidung tu berada dekat tengah-tengah muka. Sejauh 5km dah boleh nampak kulit aku menggelupas ni. Can you imagine that? Of course not! Heeeee. Yang pasti kulit ni memang teruk. Sampai malu nak tunjuk muka.

Then a few days, tak tahan sangat dengan kulit menggelupas ni plus dengan kegatalannya yang ya amat. Aku telah membodek mak aku untuk pergi ke klinik. "Ibu, kulit kita ni menggelupas lah. Teruk sangat. Cuba ibu tengok ni." *hulur hidung*. Manja tak aku dengan mak aku? Heee. Lepas tu pujukkan ku berhasil. Ibu bawa aku ke klinik.

Setibanya di klinik, nasib lengang. Nama dipanggil, terus masuk bilik doktor. Doktor india tu lawa gila. Dia sentuh hidung aku. Tangan dia lembut gila. Memang gila gila gila lawa lah. Tanak percaya sudah! Haha. K, dia cakap "buat masa ni adik jangan pakai apa-apa produk. Kulit adik tengah sensitif ni. Saya akan bagi ubat pill dan cream sapu kat muka." Okay doktor comel! :D

Ini dia ubat makan. Tulisan orang ni macam nak kejar apa je. Sampai nama aku jadi 'HAHA'.

Ini pula ubat muka. Memang aku dah tak cuci muka guna pencuci muka dah. Lepas mandi or bilas guna air aku terus sapu krim ni. 

Dan Alhamdullilah, now dah baik. Just seminggu je. Tapi aku tetap makan ubat, sapu krim. Nak kulit lagi cun kan. Perempuan kan? Please understand me. Haha. 

See, dah okay. Nampak flawless. Ni pun tak edit sangat. Just main dengan camera flash je. 

Bye. Assalamualaikum! 


No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...