Thursday, August 16, 2012

Hujah di pagi 27 Ramadhan.

Assalamualaikum!

Hari ini 27 Ramadhan. Lagi 3 hari je nak raya. *countdown*

Buat tahun ini, aku beraya dengan sederhana. Masalah kewangan. Hihi. Duit habis renovate rumah bagi lagi lawa. Tapi takpa. Yang meriah, yang kita nak kejar raya pertama je kan? Itulah the moment yang paling best. Bila minta maaf kat ibu abah. Sambil tu rasa macam nak nangis lepas peluk ibu abah. Rasa macam nak masuk bilik kunci tak mau raya! Sebab terkenangkan berapa banyak dosa yang aku lakukan terhadap ibu abah. *sob sob*

Raya first tu juga nanti ada tangkap gambar family. Best! Dengan family aku yang punya besar to the max. Awesome! Nanti boleh makan banyak-banyak nasi impit, dengan kuah kacang yang sedap, kuih lodeh juga tak lupa. Hmmmmmmm! Hihihi. Dan yang paling bestnya, dapat duit raya. Tak sedar yang diri ini semakin meningkat ke hari tua tapi sering mengidamkan untuk mendapat duit raya yang semakin increase dari tahun ke tahun. Hahahahaha. (ada aku kesah?!)

1 Syawal nanti semua nampak omey, cantik. Pakai baju raya. Masing-masing tak mahu kalah. Ingin sekali dipuji di pagi raya "Eh, cantiknya baju. Beli kat mana? Berapa ringgit?" Kenapa tak cakap "Kau pakai baju apa-apa pun cantik." Hehehehe. Terasa tersimpul malu nanti sambil berblushing. (^-^)

Raya tahun ini, aku punya baju warna kuning. Tak ada lah kuning sangat macam bendera selangor tu kan. Just super soft yellow colour. Just nice. Sebenarnya, masa shopping haritu, baju ni ada dua colour. Purple dan kuning. So, hati aku berbelah bahagi nak pilih yang mana satu. Ikut nafsu nak beli dua. Tapi harga dia RM120. Okay, beli satu je. Then dalam 10 minit juga lah aku dalam fitting room tu nak pilih mana satu. Last, text ehem "Hoi, kuning ke purple?" Then dia reply "Kuning, sama colour dengan saya." Okey..... LOL

Lagi satu, target first syawal aku nak kumpul duit sebanyak yang mampu. Hihihi. Nanti kumpul sampai habis syawal, then hujung tahun shopping habiskan stok dalam kedai. Amboi....bernafsu sungguh. Dah set daa dengan kengkawan. Nak beli seluar, baju, shawl, bawal, beg, accessories and bla...bla..bla.... See?


Di kesempatan ini, aku nak ucapkan 'Selamat Hari Raya. Maafkan aku kalau selama ini pernah buat korang korang semua terasa, sakit hati or what. Aku minta maaf.' Semoga kita raya tahun ini dengan hati yang tenang lagi gembira! Hahahaha. Okey bye. 

p/s : Gambar tu aku bersama dengan @AqilaZaara. Btw, Qila! Kau deactived FB kan? Hmm, aku dah tak ada twitter, so susah nak berborak dengan kau. So sad. Raya tahun ni kita sama-sama eh? Ex-SKBB. Hihihi. Miss you. :*  Jumpa lagi dalam entry raya. Coming soon! :) 

No comments:

Post a Comment

Skin Journey

Hi Assalamualaikum! So today, sis nak story my skin journey dari aku breakout sampai la sekarang. Apa yang aku pakai, apa routine aku, ...